Podniesienie świadomości zawodowej i edukacyjnej wśród dzieci i młodzieży. Projekt socjalny realizowany przez pracowników socjalnych MOPS w Starogardzie Gdańskim.

Spotkanie z grafikiem komputerowym w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Starogardzie Gdańskim

W dniu 28 czerwca br. odbyło się drugie z zaplanowanych działań w ramach projektu socjalnego "AKADEMIA LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI". Podniesienie świadomości zawodowej i edukacyjnej wśród dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 16 lat. Dzieci i ich rodzice spotkali się w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej z grafikiem komputerowym. Pan Dawid Megger przedstawił teoretyczną i praktyczną stronę swojej pracy.

Składanie kontrolerów do gier PC i pierwsze projektowanie sprawiły dzieciom dużo radości i sprowokowały refleksję nt. przyszłości zawodowej. Michał - gimnazjalista, pochwalił się, że ma już za sobą pierwszy projekt graficzny. Pan Dawid zachęcał go do szlifowania talentu, mama Michała nie kryła radości i dumy.

Grafik komputerowy to ciekawy zawód oparty na nowoczesnych technologiach, z szerokimi możliwościami rozwoju i zarobkowania. Podstawowym narzędziem pracy jest komputer i zainstalowane na nim oprogramowanie. Przydatne są również drukarki, skanery itp.
Pan Dawid opowiedział dzieciom i ich rodzicom m.in. o tworzeniu stron internetowych, przygotowywaniu materiałów reklamowych, wizytówek, ulotek, plakatów, bilboardów, banerów. Mówił, że grafik musi być cierpliwy i precyzyjny. Zatrudnienie znajduje w drukarniach, wydawnictwach, telewizji i prasie, agencjach reklamowych. Można pracować także nie wychodząc z domu.
– Jak zostać grafikiem komputerowym ? - pytały zaciekawione dzieci.

Najważniejsze są umiejętności, które można zdobywać:

  • na kursach i szkoleniach,
  • w szkołach średnich (np. w Zespole Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Sobieskiego 6 na kierunkach technik informatyk, technik organizacji reklamy lub w Technikum im. gen. Józefa Hallera w Owidzu na kierunku technik informatyk),
  • podczas studiów pierwszego, drugiego stopnia, studiów podyplomowych organizowanych zarówno przez uczelnie artystyczne, jak i informatyczne (interesujący nas kierunek znajdziemy m.in w ofercie edukacyjnej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Politechniki Gdańskiej, oraz Uniwersytetu Gdańskiego).

Grafik to artysta, który zaprojektuje to, czego nie potrafi maszyna, a im większe jest jego doświadczenie, tym większe szanse na satysfakcjonujące zatrudnienie - podsumował Pan Dawid.

Za sukcesy zawodowe Pana Dawida i plany na przyszłość Michała oraz innych uczestników naszego projektu trzymamy kciuki i życzymy powodzenia.

foto 001

foto 002

foto 003

foto 004

foto 005

foto 006

foto 007

foto 008

foto 009

foto 0010

foto 0011

foto 0012

foto 0013